Przedszkole nr 41 Sióstr Augustianek w Krakowie

Menu
  • O przedszkolu
    • Ze Statutu
    • Misja
    • Patron
    • Historia
    • Tradycje
    • Kadra
    • Informacje
    • Polityka prywatności
  • Strefa rodzica
    • Zapisy
    • Jadłospis
      • Nasza kuchnia
    • Kącik pani Eli
    • Projekty edukacyjne
    • Warto wiedzieć
    • O emocjach
  • Zajęcia
    • O zajęciach
    • Plan dnia
    • Spotkanie z teatrem
    • Język angielski
    • Katecheza
    • Polska moja Ojczyzna
    • Prace dzieci
  • Grupy
    • Sówki
    • Misiaczki
    • Pszczółki
    • Promyczki
  • Coś dla ducha
    • Msze Święte
    • Perełki
    • Matka Katarzyna
  • Kontakt
  • facebook

Nasze projekty edukacyjne

Rok szkolny 2022/2023

Projekt edukacyjny: Ekoprzedszkolak – przyjaciel ziemi

Pomysł i opracowanie mgr Elżbieta Chmielewska

Wrzesień
Przedszkolak:

– dba o porządek w sali,
– prawidłowo wykonuje czynności samoobsługowe,
– oszczędza wodę,
– nie śmieci podczas prac manualnych,
– segreguje zabawki w kącikach zainteresowań oraz materiały do zajęć plastycznych, segreguje i wyrzuca do kosza śmieci.

Październik

Przedszkolak:
– zna owoce i warzywa,
– poznaje nazwy roślin i zwierząt spotykanych w otoczeniu,
– w domu dba o segregowanie śmieci,
– oszczędza światło, wodę np. podczas mycia zębów.

Listopad
Przedszkolak:

-zbiera i wykorzystuje ekośmieci, biorąc udział w konkursie plastycznym na zabawkę
z ekośmieci.

Grudzień

Przedszkolak:

– dba o rośliny w domu i w sali przedszkolnej – podlewa je,
– wykonuje dekoracje z recyklingu,
– nie marnuje i nie niszczy papieru.

Styczeń

 Przedszkolak:

– korzysta z zabawy na świeżym powietrzu,
– wie, że potrzebne i celowe jest wietrzenie pomieszczeń w domu i sali przedszkolnej,
– spaceruje, maszeruje, wspina się na pagórki i góry, skacze, biega, przeskakuje przez przeszkody.

Luty

Przedszkolak:

–  wie, że należy opiekować się zimą zwierzętami, a rośliny umieszczać w dostępie światła.
– obserwuje życie zwierząt zimą, dokarmia, obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie,
w pogodzie, w cyklu dobowym…

Marzec

Przedszkolak:

– obserwuje pierwsze zwiastuny wiosny,
– obserwuje zjawiska pogodowe, posługuje się kalendarzem pogody…
– dostosowuje swój ubiór do warunków pogodowych.

Kwiecień

Przedszkolak:

– poznaje różne dostępne środowiska przyrodnicze i dostosowuje swoje zachowanie do reguł tam panujących:
– park, ogród, las, zoo, ogród botaniczny, bulwary wiślane…

Maj

Przedszkolak:

– obserwuje rośliny,
– wie, że nie należy ich niszczyć, zrywać, zjadać, nie wiedząc co to za roślina…
– rysuje, maluje, lepi wytwory plastyczne z użyciem materiału przyrodniczego, kamieni, gałęzi, liści, kwiatów, nasion…
– aktywnie uczestniczy w urządzaniu wystaw prac plastycznych.

Czerwiec

Przedszkolak:

– korzysta z rekreacji na świeżym powietrzu,
– wie, jak zachowywać się:
na basenie, na plaży, nad jeziorem, nad rzeką, nad morzem, na łące, w lesie, w górach…
– jest wdzięczny za piękno i pożytek płynący z natury, zachwyca się nią, mądrze
i gospodarnie z niej korzysta, obserwując zmiany zachodzące w przyrodzie.
– potrafi wyrażać wdzięczność Panu Bogu za piękno natury

Pod koniec roku przedszkolnego planujemy zorganizować „święto przyrody” – wielki piknik rodzinny z zachowaniem:

 – poszanowania zasad korzystania z otoczenia przyrodniczego,
– doceniania piękna przyrody, wdzięcznego i mądrego nią gospodarowania,
– dziękowania Panu za piękno stworzonego świata.

Rok szkolny 2021/2022

„Fit przedszkolak”- zdrowy jak ryba. Dbałość o zdrowie psychiczne i fizyczne oraz utrwalenie i rozszerzenie wiedzy na temat emocji.
Pomysł i opracowanie: mgr Elżbieta Chmielewska

 Edukacja zdrowotna jest integralnym i bardzo ważnym obszarem wychowania. Jednym z najważniejszych celów edukacji zdrowotnej jest kształtowanie u dzieci przekonania, że zdrowie jest wartością, o którą warto się troszczyć i zabiegać. Efektywna edukacja zdrowotna to nie tylko przekazanie wiedzy o tym, co jest korzystne lub szkodliwe dla zdrowia, lecz przede wszystkim jak najpełniejsze wyposażenie dziecka w odpowiednie umiejętności i nawyki, które pomogą tę wiedzę skutecznie wykorzystać. Działania wychowawczo-dydaktyczne dotyczące edukacji zdrowotnej powinny być kierowane do dzieci w jak najmłodszym wieku i realizowane w okresie przedszkolnym, ponieważ
w tym czasie bardzo efektywnie można kształtować odpowiednie postawy wobec zdrowia. Rozwijanie prozdrowotnych nawyków w pierwszych latach życia jest skuteczne i może przynieść znacznie większe korzyści w dalszym życiu, niż późniejsze interwencje. Dziecko przebywając w przedszkolu wiele godzin, zdobywa podstawowe informacje i umiejętności niezbędne do wzmacniania zdrowia w sposób naturalny, w powiązaniu z zabawą, aktywnymi zajęciami, posiłkami, zabiegami higienicznymi, wypoczynkiem. Naukę higieny i dbania o zdrowie należy oprzeć na naturalnych tendencjach dziecka w wieku przedszkolnym, na jego skłonności do naśladownictwa, dążeniu do samodzielności oraz na chęci zwrócenia na siebie uwagi czy zdobycia uznania. Przyzwyczajanie dzieci do dbania o własne zdrowie, nie może być jednak tylko obowiązkiem spełnianym przez dziecko wtedy, kiedy pilnują tego dorośli. Dzieci powinny świadomie zdobywać nawyki zdrowotne, powinny wiedzieć w jakim celu to robią, ponieważ świadomość ta decyduje o tym, czy przyzwyczajenia staną się zakorzenionymi potrzebami. Wszelkie starania o zapewnienie dziecku zdrowia, nie dadzą pożądanego rezultatu bez współdziałania rodziny dziecka, zatem aby dane czynności weszły dziecku w nawyk, ważny jest przykład dorosłych, zachowania prozdrowotne w całym otoczeniu dziecka oraz zgodne
i zintegrowane działanie nauczycieli i rodziców.

Cele główne projektu:

  1. wspieranie prawidłowego rozwoju dzieci poprzez propagowanie zdrowego stylu życia
  2. wzbogacenie wiedzy z dziedziny zdrowia i bezpieczeństwa
  3. kształtowanie nawyków higienicznych i zachęcanie do aktywnego trybu życia

Wrzesień:

Dziecko dba o kulturę osobistą oraz zdrowie i ruch:

  1. wie, jak prawidłowo wykonywać czynności higieniczne,
  2. myje się samodzielnie,
  3. myje zęby,
  4. kąpie się z pomocą dorosłego lub samodzielnie,
  5. myje głowę,
  6. czesze się,
  7. pomaga przy myciu naczyń, wycieraniu, nakrywaniu do stołu,
  8. potrafi kulturalnie spożywać posiłek,
  9. wie, jak zasłaniać nos i usta podczas kichania, kaszlenia, ziewania,
  10. prawidłowo używa chusteczki do nosa,
  11. serwetki podczas posiłku,
  12. pamięta o częstym myciu rąk,
  13. zgłasza złe samopoczucie dorosłym.

Trening emocji:

Co to jest tęsknota? Jak i dlaczego tęsknię, za kim? Stawianie granic.

Październik: 

Codzienna gimnastyka poranna z elementami logopedii.

Nauka starannego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych:
oddechowych, relaksacyjnych, rozruchowych, na różne partie mięśniowe, aerobowych stymulujących podstawowe cechy motoryki takie jak: skoczność, zwinność, zręczność, celność, chwytność, szybkość reakcji…

Trening emocji:

„Samopoczucie moje i twoje”- rozpoznawanie, nazywanie oraz aprobowane wyrażanie podstawowych emocji.

„Nuda. Co zrobić, gdy się nudzę?”

Listopad:

Dbanie o zdrowie poprzez właściwą dietę poprzez:

  1. racjonalne posiłki (dziecko wie, co jeść a czego nie)
  2. smakowanie przetworów i kiszonek owocowych i warzywnych, zieleniny (szczypiorek, pietruszka, koperek, zioła w  doniczkach…
  3. sporządzanie kolorowej kanapki zdrowej według własnego pomysłu,
  4. wykonywanie wspólnie z dorosłymi przetworów na zimę (kompoty, konfitury, sałatki warzywne)…Trening emocji:

dzielenie się emocjami i przeżyciami.

„Co to jest smutek”?

Grudzień:

Utrzymywanie i zachowanie zdrowego stylu życia poprzez:

  1. spacery niezależnie od rodzaju pogody,
  2. dostosowywanie ubioru do temperatury i rodzaju pogody,
  3. wysypianie się regularne, spokojne zasypianie, tworzenie odpowiednich warunków wyciszenia i relaksu przed snem,
  4. rozumienie znaczenia drzemki poobiedniej w przedszkolu,
  5. uprzyjemnianie drzemki poprzez zabawy i ćwiczenia relaksujące, wyciszające, trening autogenny, czytanie bajek, słuchanie muzyki…
  6. wprowadzanie regularnych zabaw i ćwiczeń rytmiczno – ruchowych, logorytmicznych i orientacyjno – porządkowych.

Trening emocji:

środowisko wartości czerpanych ze świąt, domu rodzinnego, wiary i tradycji lokalnej jako tła dla kształtowania się emocji.

„Co zrobić, by czuć się bezpiecznie jak w domu?”

Styczeń:

  1. dbałość o dobrą kondycję poprzez sport, taniec i rekreację na świeżym powietrzu,
  2. uprawianie sportów zimowych/ letnich/ całorocznych,
  3. systematyczny ruch w otaczającym środowisku: park, las, boisko, ogród, plac zabaw, sala gimnastyczna,
  4. nauka tańca.

Trening emocji:

Wyrażanie emocji w ruchu, tańcu, zabawie rytmiczno – ruchowej, pantomimie, grze na instrumentach, w śpiewie, słuchaniu muzyki.

„Co to jest radość?”

Luty:

  1. zabawy i gry z podziałem na drużyny (zasady panujące w drużynie),
  2. organizowanie zawodów sportowych – olimpiada zimowa,
  3. udział czynny i bierny w zawodach sportowych (kanon zachowań i zasad),
  4. turniej tańca,
  5. pokazy dla szerszej publiczności: rodziców, dziadków, rodzeństwa.

Trening emocji:

Metody wykorzystywane do stymulowania emocji oraz: Co to jest złość?

„Boję się? Co z tym zrobić?”

Marzec:

spacery i wędrówki po najbliższej okolicy połączone z obserwacją zmieniającej się aury i przyrody (zmienna kolorystyka pór roku),

turnieje biegowe.

Trening emocji:

Wyrażanie emocji poprzez sztukę (plastykę, muzykę, teatr),

„Co czuję, gdy patrzę na…?”

„Co czuję, gdy jestem w…?”

Kwiecień:

Systematyczne łączenie zajęć motorycznych/manualnych przy stolikach (lepienie, wycinanie, malowanie, konstruowanie z klocków, rzeźbienie, kolorowanie, rysowanie…) z różnymi formami ruchu i zabaw:

  1. zabawy orientacyjno – porządkowe,
  2. zabawy ruchowe z elementami percepcji,
  3. zabawy rytmiczne ze śpiewem,
  4. tańce i pląsy,
  5. ćwiczenia gimnastyczne w parach i zespołach,
  6. gry i turnieje z całą grupą. 
  7.  
  8. Trening emocji:

Kolory/barwy wyrażające różne emocje (w naturze, w wierszach,
w ilustracjach w książkach).

Sposoby wyrażania, uzewnętrzniania i rozładowywania emocji.

„Lubię – Nie lubię”…

  

Maj:

– codzienne zabawy i gry w ogrodzie przedszkolnym i na placu zabaw,

– stałe zwracanie uwagi na regulamin placu zabaw i kulturę osobistą,

– odkrywanie niestandardowego wykorzystywania elementów architektury ogrodu w zabawach tematycznych oraz elementów przyrody jak kamienie, liście, patyki, szyszki, piórka.

Trening emocji:

„Radosne” emocje – Cieszę się, gdy…

„Smutne emocje” – Martwię się o…


Czerwiec:

– zaplanowane spacery i wycieczki plenerowe,

– uwrażliwianie na bezpieczeństwo i kulturę przebywania w nowych miejscach,

– wspominanie po powrocie z wycieczki poprzez dzielenie się wrażeniami (różne formy wyrazu artystycznego),

– wernisaże prac plastycznych dla publiczności, nagradzanie artystów i docenianie wysiłku twórczego (aplauz, brawa, nagrody, dyplomy)…

 

Trening emocji:

Radość i wdzięczność za bycie tu i teraz

„Co to jest wdzięczność?”

 

Rok szkolny 2020/2021

 

”Wartościowy przedszkolak”

(ważne wartości i dobre zwyczaje w naszym przedszkolu, emocje, zachowania interpersonalne, budowanie relacji).

 

Projekt edukacyjny „Wartościowy przedszkolak“ ma na celu pomoc w tworzeniu przyjaznej atmosfery w grupie,
poprzez poszukiwanie najlepszych form nawiązania koleżeńskich przyjaźni, zorganizowania zespołu dziecięcego według wartości: szacunku, wzajemnej sympatii, otwartości na drugiego człowieka, chęci pomocy i współdziałania
oraz poczucia bezpieczeństwa w dziecięcym środowisku. Tematyka prezentowanych wartości odwołuje się często
do doświadczeń domu rodzinnego, gdzie te wartości wystąpiły prymarnie, a obecnie można je przetransponować
na nowe sytuacje w szerszym otoczeniu dziecka.

 

(…) Postęp ludzki nie może być mierzony wyłącznie przez postęp nauki i techniki. Prawdziwy postęp rodzi się wtedy,
kiedy dano prymat wartościom duchowym i postępowi życia moralnego

(Jan Paweł II. Nauczanie papieskie III 1980)

W myśl definicji, „wartości” są wewnętrznymi zasadami lub kodem postępowania i mają ogromny wpływ na indywidualne zachowania. Małe dziecko, w postępowaniu kieruje się głównie konsekwencjami zewnętrznymi. Jest prawdomówne, uczciwe i posłuszne, ponieważ takie zachowania są nagradzane i aprobowane – gwarantują akceptację dorosłych (rodziców i wychowawców). Zachowaniem przedszkolaków sterują więc bardziej zewnętrzne następstwa niż wewnętrzne zasady.

Często wewnętrzne normy, jakimi posługują się małe dzieci, odzwierciedlają postawy rodziców, nauczycieli i innych  znaczących dla nich osób. Toteż na dorosłych, rodzicach i wychowawcach ciąży obowiązek świadczenia własnym osobowym przykładem o preferowanych wartościach.

Przedszkolaki postępują w myśl zasad, które nie są jeszcze ich własnymi postawami. Są egocentryczne i postrzegają dobro i zło z własnej, subiektywnej perspektywy.
(Irena Obuchowska. Kochać i rozumieć. Jak pomóc swojemu dziecku przeżyć szczęśliwe dzieciństwo. Media Rodzina of Poznań). Dlatego właściwe postawy należy pokazywać i kształtować stopniowo i systematycznie, wraz z rozwojem dziecka, z jego możliwościami psychofizycznymi – po to, by po wielu ćwiczeniach praktycznych, doświadczaniu wartości w życiu codziennym, mogło zinterioryzować je i uznać za własne.

Wiek przedszkolny jest to więc okres optymalny dla praktycznej nauki i kształtowania u dziecka (poprzez działanie/zabawę), poczucia własnej wartości i dostrzegania wartości w innych ludziach i otoczeniu.

 

Cele i założenia projektu

Cele główne

– Wprowadzanie dzieci w świat wartości

– Działanie w systemie wartości

– Poszukiwanie wartości, odkrywanie i doświadczanie ich wraz z dziećmi

Cele szczegółowe:

– Kształtowanie szacunku dla siebie samego i innej osoby

– Poznawanie obowiązujących form grzecznościowych
   (powitanie, pożegnanie, dziękowanie, przepraszanie, proszenie, stawianie granic w relacjach)

– Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za siebie i innych

– Nawiązywanie pozytywnych relacji z innymi ludźmi

– Kształtowanie postaw tolerancji wobec „inności” drugiego człowieka

– Poznawanie swoich emocji, radzenie sobie z nimi

– Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów

– Kształtowanie tożsamości narodowej, kulturowej i historycznej

– Wprowadzenie kodeksu wartości dziecka, kodeksu grupowego

 

 

Zamierzone kryteria sukcesu dziecka:

– identyfikuje i nazywa różne stany emocjonalne

– rozpoznaje i nazywa własne potrzeby

– akceptuje potrzeby innych

– opisuje swoje mocne i słabe strony

– przewiduje skutki różnych zachowań

– opisuje wielowymiarowość człowieka (postrzegam, myślę, czuję, działam)

– potrafi budować pozytywny obraz siebie i dokonywać samooceny

– skupia uwagę na mówiącej do niego osoby

– odkrywa znaczenia komunikowania się w sposób niewerbalny

– z ważnymi sprawami w ustalony sposób zwraca się do wychowawcy

– podporządkowuje się zrachowaniom oczekiwanym przez opiekunów stosuje zwroty grzecznościowe

– przestrzega ustalonych norm postępowania, np. sprząta zabawki

– samodzielnie wykonuje proste czynności porządkowe

– wskazuje zachowania akceptowane społecznie mówi wprost czego oczekuje i myśli

– pełni wyznaczone role np. dyżur

– w parach i w trzyosobowych zespołach podejmuje i realizuje różne zadania

– ustala zakresy obowiązków

– wspólnie rozwiązuje problemy

– zgłasza gotowość do mówienia

– słucha innych nie przerywając

– akceptuje sytuację, w której następuje różnica potrzeb, zadań i celów

– dyskutuje wg zasad ustalonych przez nauczyciela

– dyskutuje z kolegą i dochodzi do kompromisu

– doświadcza samodzielnego rozwiązywania sytuacji konfliktowych

 

Rok szkolny 2019/2020

 

“Do przedszkola wpadły nutki”

Projekt zakłada rozwijanie ekspresji muzycznej, ruchowej i emocjonalnej z wykorzystaniem ruchu i muzyki. Celem projektu jest rozwijanie i eksponowanie dyspozycji muzycznych dziecka w różnych formach aktywności, bogacenie przeżyć estetycznych związanych z odbiorem muzyki, kształtowanie ekspresji
i twórczej postawy dziecka, zaspokajanie naturalnej potrzeby działania, poznawanie instrumentów muzycznych (rodzaj, nazwa, brzmienie i budowa), nabywanie i doskonalenie umiejętności wokalnych-tanecznych, wyzwalanie zainteresowania regionalną działalnością kulturalną

Działania:

– Tworzenie warunków do bezpośredniego kontaktu z muzyką poprzez udział dzieci w koncertach muzycznych, śpiew indywidualny, zbiorowy, taniec
– Nabywanie umiejętności słuchania i rozumienia muzyki na żywo oraz z nagrań
– Inspirowanie zabaw rytmicznych i tanecznych z wykorzystaniem swobodnej interpretacji ruchowej
– Kierowanie aktywnością muzyczną w zakresie rozwijania ekspresji dziecka (improwizacje wokalne i rytmiczne)
– Prezentowanie posiadanych umiejętności wokalnych i tanecznych podczas uroczystości okazjonalnych na terenie przedszkola i poza nim.

Rozwijanie zdolności muzycznych dziecka poprzez:

– doskonalenie gry na instrumentach perkusyjnych i melodycznych
– eksperymentowanie w tworzeniu dźwięku
– ćwiczenia emisyjne, śpiewanie i słuchanie piosenek
– urządzenie w salach “kącików muzycznych”
– samodzielne tworzenie melodii do podanego tekstu
– łączenie aktywności muzycznej z innymi obszarami oddziaływań (m.in. ruch, plastyka, teatr, edukacja regionalna i in. )

 Oczekiwane efekty:

– dzieci odkrywają własne możliwości i uzdolnienia muzyczne
– potrafią słuchać, tworzyć i wyrażać własne przeżycia w różnych formach aktywności muzyczno-ruchowej
– odczuwają radość w bezpośrednim kontakcie z muzyką instrumentalną
– znają podstawowe elementy utworów muzycznych (melodia, rytm, tempo
– eksperymentują i poszukują różnych źródeł dźwięku
– grają na instrumentach melodycznych i perkusyjnych
– chętnie uczą się nowych piosenek oraz wykorzystują je do spontanicznych improwizacji i inscenizacji
– znają piosenki i tańce charakterystyczne dla różnych regionów
– odczuwają radość z eksponowania swojej twórczości muzycznej na terenie przedszkola i na zewnątrz

 

“Opowieści różnej treści”

Projekt zakłada tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi ekspresji językowej dziecka poprzez stosowanie aktywnych metod pracy i bezpośredni kontakt z literaturą, sztuką i teatrem. Celem projektu jest rozwijanie dzieci
pod względem emocjonalnym, intelektualnym i społecznym poprzez właściwie ukierunkowaną ekspresję werbalną. tworzenie warunków sprzyjających swobodzie wypowiedzi związanej z przyjemnymi przeżyciami i werbalnym “otwarciem się” dziecka, bogacenie doświadczeń językowych dzieci, stymulowanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie wrażliwości, wyobraźni artystycznej i poczucia estetyki.

 

 

Rok szkolny 2018/2019

W obecnym roku szkolnym pragniemy zrealizować dwa projekty autorstwa Pani Elżbiety Chmielewskiej:

1.      Projekt edukacyjno-wychowawczy
„Któż wypowie twoje piękno, Krakowie prastary?”
(wychowawczy)

2.     Projekt edukacyjno-wychowawczy
„Dziesięć palców mam”
(dydaktyczny)

Projekty edukacyjne 2018-19

 

 

Rok szkolny 2017/2018

W obecnym roku szkolnym pragniemy zrealizować dwa projekty autorstwa Pani Elżbiety Chmielewskiej:

I can speak English, German and Slovakian

Celem projektu jest stworzenie warunków umożliwiających dzieciom osłuchanie z językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego i poprzez wykorzystanie różnorodnych sytuacji zabawowo-edukacyjnych oraz rozbudzanie chęci poznawania innych kultur.

Język obcy w zabawach

 

Twórczy przedszkolak

Realizując ten projekt chcemy  stwarzać warunki do rozwijania aktywności twórczej dzieci w różnorodnych formach działalności. Projekt zakłada pobudzenie inicjatywy, inwencji i aktywności własnej dzieci poprzez oddziaływanie na wyobraźnię, fantazję, sferę uczuciowo-intelektualną, rozwijanie swobodnego, twórczego wyrażania własnych przeżyć i myśli w twórczości i aktywności własnej,  uwrażliwianie na piękno świata i wzbudzanie przeżyć estetycznych.

Twórczy przedszkolak

 

 

Rok szkolny 2016/2017

W roku szkolnym 2016/17  zaplanowaliśmy realizację kolejnych projektów edukacyjno-wychowawczych autorstwa Pani Elżbiety Chmielewskiej. Pierwszy z nich to „PAJACYKI”. Projekt przewiduje szersze wykorzystywanie zabaw, gier i ćwiczeń ruchowych i ruchowo- muzycznych,  tańca i baletu, istotnych dla rozwoju ciała i umysłu dziecka. Natomiast drugi projekt „MALI  INŻYNIEROWIE” zakłada zabawowe kształtowanie umiejętności politechnicznych u dzieci. Poprzez tworzenie kącików konstrukcyjnych w salach pragniemy dostarczyć dzieciom inspiracji i materiału do manipulowania, rysowania, malowania, lepienia, wycinania, wydzierania, konstruowania i budowania,  rozbudzać ich kreatywność i zainteresowania techniczne.

Projekt edukacyjno-wychowawczy PAJACYKI

Przykłady ćwiczeń do wykorzystania przy realizacji projektu PAJACYKI

Projekt edukacyjny MALI INŻYNIEROWIE



Rok szkolny 2015/2016

W obecnym roku szkolnym 2015/16„ kolejne projekty edukacyjne autorstwa naszej Pani Elżbiety Chmielewskiej.
Jeden z nich to projekt wychowawczy – Chodź, opowiem ci bajeczkę” a drugi to projekt dydaktyczny –„ Zabawy w czytanie ”. Dodatkowo pragniemy też też wdrażać dzieci do realizacji Dobrych Praktyk w naszym przedszkolu.

Projekt dydaktyczny – Zabawy w czytanie

Projekt wychowawczy – Chodź, opowiem ci bajeczkę

Dobre praktyki 2015/16

 

 

Rok szkolny 2014/2015

W roku szkolnym 2014/2015 w naszym Przedszkolu realizowaliśmy dwa projekty edukacyjne autorstwa Pani Elżbiety Chmielewskiej.
Projekt wychowawczy “Krakowiaczek ci ja” oraz projekt
dydaktyczny – “Myślę i liczę”. Projekty  te uzyskały wysoką ocenę wizytatorów Kuratorium Oświaty podczas ewaluacji  zewnętrznej, która miała miejsce w roku szkolnym 2014/15. Realizacja projektów znalazła odzwierciedlenie na stronie kuratoryjnej w zakładce Dobre praktyki.
W ramach innowacji pedagogicznej realizowałyśmy także projekt edukacyjny – Zabawy w czytanie autorstwa Pani Elżbiety Chmielewskiej oraz Siostry Doroty Kowalewskiej. Ewaluacja tego projektu pokazała, że watro było go realizować i dlatego postanawiamy wdrażać go w następnym roku szkolnym już od najmłodszej grupy wiekowej.

PROJEKT EDUKACYJNY

PROJEKT WYCHOWAWCZY

propozycje ćwiczeń matematycznych

propozycje zabaw badawczych

aneks do projektu wychowawczego o Krakowie

Archiwum

Copyright © Przedszkole Sióstr Augustianek 2019. All Rights Reserved
Design By Grace Themes

Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Klikając “Zaakceptuj” wyrażasz zgodę na naszą politykę prywatności (kliknij “Moje ustawienia”, aby przeczytać więcej)

Privacy settings

Ustawienia Prywatności

Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Nie wpłynie to na twoją wizytę na stronie.

NOTE: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.

Polityka prywatności

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

Przedszkole Nr 41 Zgromadzenia Sióstr Augustianek z siedzibą w Krakowie, ul. Piekarska 7A;

2) kontakt do inspektora ochrony danych w Przedszkolu nr 41 Sióstr Augustianek: iod@augustianki.pl ;

3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach marketingowych na podstawie art. 6 ust 1 pkt a;

4) odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą dostawcy usług zaopatrujących naszą firmę w rozwiązania techniczne oraz organizacyjne (dostawcy usług teleinformatycznych, oprogramowania, firmy kurierskie i pocztowe, obsługa prawna i windykacyjna);

5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej

6) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres minimum 6 lat lub do odwołania zgody;

7) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;

8) ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do GIODO (UODO) gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9) podanie przez Pana/Panią danych osobowych w celach marketingowych jest dobrowolne;

10) Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.

Powered by Cookie Information